Mirjam van den Berg (Travix) winnaar CCMA Awards Manager of the Year 2019

BUSSUM – Maar liefst 250 klantcontact professionals waren woensdag 2 oktober aanwezig bij de uitreiking van de CCMA Awards- Manager of the Year 2019 in ‘t Spant. Zij zagen dat Mirjam van den Berg van Travix werd beloond met de award voor de beste Contact Center Manager. De persoon met de meest impactvolle rol in zijn/haar organisatie en de nieuwe ambassadeur van het klantcontact vak en van de CCMA in Nederland.

Overdag pakten de 10 finalisten nog eenmaal het podium tijdens het inhoudelijke middagprogramma onder leiding van Sophie Hilbrand, waar zij jury vragen beantwoordden en zichzelf presenteerden tijdens een 5-tal kennistafels aan ruim 100 geïnteresseerde vakgenoten. Daarna trok de 10-koppige jury zich voor de laatste keer terug, om vervolgens tijdens de awardshow met een diner voor 250 gasten, de winnaar bekend te maken. “Dit jaar was nieuw dat de stemmen van het publiek uit de community, tevens de leden van de CCMA, onderdeel waren in de bepaling van de winnaar. Dit heeft direct voor een nieuwe dimensie gezorgd dit jaar, waarbij verbinden centraal staat!” Aldus Ingrid Schermer – Voorzitter van de CCMA.

Overdag pakten de 10 finalisten nog eenmaal het podium tijdens het inhoudelijke middagprogramma onder leiding van Sophie Hilbrand, waar zij jury vragen beantwoordden en zichzelf presenteerden tijdens een 5-tal kennistafels aan ruim 100 geïnteresseerde vakgenoten. Daarna trok de 10-koppige jury zich voor de laatste keer terug, om vervolgens tijdens de awardshow met een diner voor 250 gasten, de winnaar bekend te maken. “Dit jaar was nieuw dat de stemmen van het publiek uit de community, tevens de leden van de CCMA, onderdeel waren in de bepaling van de winnaar. Dit heeft direct voor een nieuwe dimensie gezorgd dit jaar, waarbij verbinden centraal staat!” Aldus Ingrid Schermer – Voorzitter van de CCMA.

Tijdens de awardshow liet Victor Midz (van Mindf*uck) meerdere breinbrekende secrets zien, passend bij het thema van het event van dit jaar. Vervolgens volgde de bekendmaking van de winnaar van de Manager of the Year verkiezing. Winnares Mirjam van den Berg werd onder luid gejuich van haar Travix collega’s en applaus vanuit de theaterzaal naar het podium vergezeld, waar zanger Douwe Bob haar als verrassing toezong met een speciaal geschreven nummer. Hiermee werd tevens de aftrap gegeven voor het spetterende slotfeest van de awardshow!

‘De focus binnen de wereld van klantcontact ligt zonder enige twijfel bij klantcontact medewerkers, het belang van het vinden en behouden van goede mensen en de steeds belangrijkere rol van een klantcontact afdeling binnen een organisatie. Dit zien we ook terug bij de 10 finalisten van 2019 en zeker bij de winnaar. Inspelen op de strategische rol binnen het bedrijf en aandacht voor medewerkers. Het behoort allemaal tot de eigenschappen van de beste Contact Center Manager, een rol die steeds groter wordt en de impact van de manager steeds evidenter. De winnaar van de CCMA Awards- Manager of the Year 2019 is daar een mooi voorbeeld van’ aldus juryvoorzitter Bart Boere.

Dit jaar lag het concept van het CCMA event in handen van Yource.  Robin Jansen (CEO): ‘Met Yource brengen we klantcontactwerk en mensen bij elkaar. En we verbinden de klanten van onze partners vanuit onze facilitaire klantcontactcenters. De CCMA verbindt klantcontactprofessionals met elkaar op haar online community, via events en sitevisits. Samen willen we graag aandacht voor het vak en met name voor de mensen werkzaam in klantcontact. De branche verdient een event waar we inhoud, waardering voor het vak én klantcontact professionals bij elkaar brengen en denken dat we dat doel met dit Manager of the Year traject hebben weten te bereiken.’