Dit jaar is Baas in Contact voor de derde maal op rij op zoek naar de meest aantrekkelijke werkgever binnen de klantcontact branche. Werkgevers kunnen zichzelf opgeven en werknemers kunnen hun werkgever nu opgeven via www.baasincontact.nl. Tijdens de Nationale Klantcontactweek in januari 2019 wordt bekend wie zich de meest aantrekkelijke werkgever van 2018 mag noemen.

Eerder dit jaar maakte het CBS bekend dat het werkeloosheidspercentage onder de 5% is gezakt. Deze ontstane krapte op de arbeidsmarkt heeft als gevolg dat de medewerkers het steeds meer voor het zeggen krijgen. Er vindt hierdoor een verschuiving plaats van een werkgevers- naar een werknemersmarkt. Maar hoe zorg je er voor dat in deze veranderende markt (potentiële) werknemers voor jouw bedrijf kiezen?

Wat is een aantrekkelijke werkgever?
Een aantrekkelijke werkgever heeft hierover nagedacht. Sterker nog; een aantrekkelijke werkgever legt hiermee de basis voor excellerende medewerkers van het klantcontactcentrum. Een tastbare en concrete ‘employer branding’ versterkt het saamhorigheidsgevoel, onderscheidende en goede arbeidsvoorwaarden dragen bij aan de motivatie van een medewerker en voldoende mate van autonomie heeft een positief effect op het gevoel van eigenwaarde.

Inschrijven
Alle werkgevers die willen strijden voor de titel “de meest aantrekkelijke werkgever in de klantcontact branche” kunnen zich aanmelden via www.baasincontact.nl. Naast dat een deelnemer kans maakt op de titel, is deelname vooral ook interessant vanwege de inzichten die het biedt. Uit het onderzoek zal namelijk blijken wat het bedrijf, ook ten opzichte van vakgenoten, aantrekkelijk maakt en hoe zij werknemers kunnen binnenhalen en behouden. Het onderzoek wordt afgesloten met een BIC Bijeenkomst. Tijdens de bijeenkomst brengen wij de klantcontact managers van alle deelnemende partijen bij elkaar om kennis uit te wisselen. Hoe kan jij als werkgever aantrekkelijk blijven voor werknemers en hoe pak jij dit aan? Dit zijn onder andere zaken die tijdens de bijeenkomst terugkomen.

Klantcontact specialisten
Klantcontact specialisten in Nederland kunnen ook het initiatief nemen om hun werkgever op te geven via www.baasincontact.nl. De mening van de klantcontact specialist is belangrijk omdat hun mening helpt klantcontact organisaties te optimaliseren en daarmee de gehele branche te verbeteren. Met dit doel voor ogen is de Baas in Contact monitor opgezet, een onderzoek naar de meest aantrekkelijke werkgever in de klantcontact branche.