Klantadviseur wordt het meest gelukkig van de betekenis van hun werk voor klanten

Recent onderzoek van Scildon toont aan dat klantadviseurs het meest gelukkig worden van de betekenis van hun werk voor klanten. De reden werd als belangrijkste reden voor geluk genoemd door 48% van  de 270 ondervraagden. 35% wordt gelukkig van als ze vrijheid krijgen in hun werk om te bepalen wat ze doen. Opvallend is dat contacten met collega’s (7%), salaris (6%) en het coachen en begeleiden van collega’s (4%) beduidend minder vaak werden genoemd.

vacatures-klantcontact-rotterdam-mensen-werk
vacature klantcontact zoetermeer

De uitkomsten uit het onderzoek zijn opmerkelijk te noemen, omdat mensen die op zoek zijn naar een nieuwe baan, zich vaak voor een groot deel ook op de randvoorwaarden richten. Het onderzoek heeft ook in kaart gebracht waarin volgens de klantadviseurs de bedreigingen liggen voor de branche. 33% van de ondervraagden ziet op tegen de automatisering/adminstratie en digitale klantadviezen (24%). Ook zijn ze bang voor een afname in de loyaliteit van klanten (20%).