BAAS IN CONTACT 2018

Attractiepark Efteling is de meest aantrekkelijke werkgever in de klantcontact branche. Dit blijkt uit recent onderzoek van FINTREX en KCM Survey waarin ruim 800 klantcontact specialisten zijn ondervraagd. Aansluitend werden Centraal Beheer en Simyo als meest aantrekkelijke werkgever in de klantcontact branche beoordeeld. Inmiddels is dit de derde editie van het grootschalige onderzoek ‘Baas in Contact’: het onderzoek naar de meest aantrekkelijke werkgever in klantcontact.

Uitzonderlijk hoge score Efteling
Nog niet eerder is er in de Baas in Contact monitor zo hoog gescoord op het onderdeel Aanbeveling. De respondenten bevelen unaniem Efteling aan als werkgever in tegenstelling tot de gemiddelde score van 70,3% op het onderdeel Aanbeveling in het onderzoek. De groei in waardering die de Efteling afgelopen jaren door heeft gemaakt, heeft nu geleid tot een eerste positie.

Inhoud functie belangrijker dan salaris
‘Er is een interessante verschuiving zichtbaar in de bevindingen ten opzichte van de vorige editie’, aldus Stef van Dieren, Employee Experience Advisor bij KCM Survey. Uit de Baas in Contact monitor blijkt dat zelfstandig werken, de afwisseling in taken en de verbondenheid met de organisatie de meeste invloed hebben op het werkgeluk. Vorig jaar werden daarentegen het salaris en de werkplek genoemd als de belangrijkste facturen voor het werkgeluk. Bij Efteling blijkt het zelfstandig werken een essentieel onderdeel van de functie. ‘Wij geven onze medewerkers veel verantwoordelijkheden en sturen puur aan op de klanttevredenheid. Wij zijn van mening dat medewerkers zelfstandig alle klantvragen kunnen afhandelen. Dit maakt het werk voor de medewerkers zelf ook een stuk leuker’, aldus Dianne Hoeve, Manager Contact Center bij Efteling.

Belang van aantrekkelijk werkgeverschap
Door middel van het Baas in Contact onderzoek maken FINTREX en KCM Survey inzichtelijk voor organisaties in hoeverre zij als aantrekkelijke werkgever worden ervaren door de werknemers en hoe zij scoren op aantrekkelijk werkgeverschap ten opzichte van andere organisaties in de branche. In de huidige krappe arbeidsmarkt is dit een belangrijk thema voor organisaties om medewerkers te binden aan de organisatie. De mate waarin een klantcontact specialist zelfstandig kan werken en zich verbonden voelt met de organisatie zijn factoren die goed beïnvloedbaar zijn voor een werkgever en kunnen direct zorgen voor het verhogen van het werkgeluk van de medewerker.

Kijk voor meer informatie over Baas in Contact op: www.baasincontact.nl